Mod Editor Kembali

Teks: Hifzaila Hafni
Imej: wonderworder

Alhamdulillah bulan Ramadan tahun ni memang berbeza sikit. Agak lama jugak tak on mode editor, sekali dapat kerja, bertimpa-timpa.

Syukur. Syukur.

Ya, saya masih lagi terima kerja mengedit, membaca pruf dan menterjemah. Anak dah besar sikit, dah lebih 6 bulan ni boleh lah saya buat kerja lebih sikit untuk tampung ekonomi keluarga. Yakin sikit nak terima.



Kerja menulis masih terus. Kerja jual buku juga masih berjalan seperti biasa. Bulan puasa, ekstra kerja jual kuih raya juga. Alhamdulillah. Dapat la duit poket sikit.

Memang gaji tak besar, duit tak mewah. Orang tengok pun agaknya apalah dia ni, belajar tinggi tapi tak 'kerja'.

Cukup ke kerja dari rumah? Kerja apa daripada rumah ni? Boleh survive ke?

Tak apalah. Biarpun kadang tu rasa nak sangat kerja macam biasa, gaji tetap bulan-bulan, tapi entahlah. Rasa berat sungguh. Dan bila dihitung balik, macam tak berbaloi pun ada.

Lain orang, lain takdir, lain situasi.

Kita boleh bercakap tapi takkan pernah faham mereka yang mengadap. Beza. Sangat beza.

Saya tahu saya tak mampu nak dapat gaji setara macam saya bekerja dulu (belum mampu lagi sekarang) tapi saya percaya saya akan dapat juga satu hari nanti.

Sekarang, syukur dengan yang ada. Teruskan usaha lagi.

Insya Allah.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...