Cuti Raya

Teks: Hifzaila Hafni
Imej: Bubblynotes

Waktu bekerja dulu, bila dah sampai pertengahan Ramadan begini, mesti berdebar menunggu kelulusan cuti hari raya. Bukan apa, banyak perkara yang perlu diatur.



Perjalanan balik kampung, kerja yang harus diselesaikan sebelum bercuti, persiapan raya antaranya.

Ikut hati, mesti mahu cuti seminggu paling kurang. Tapi apakan daya, bekerja dengan majikan, kena lah ikut keadaan. Dan bilangan hari cuti yang tinggal juga.

Minggu lepas, adik-beradik dok bersembang tentang cuti raya. Saya tidaklah join sembang sangat sebab tak berkaitan. Hinggalah salah seorang berkata, senang saya tak payah fikir cuti, raya je tak pening-pening kepala.

Saya senyum sajalah.

Ya, dari satu segi alhamdulillah. Betul sangat saya tak payah terfikir-fikir tentang cuti. Ikut cuti suami sahaja. Itulah salah satu kelebihan bekerja di rumah. Cuti raya lulus sendiri!

Walau bagaimana pun, saya masih perlu selesaikan kerja-kerja yang diberi sebelum 'cuti raya'. Kerja menterjemah dan mengedit perlu disiapkan dalam minggu ini juga. Semoga saya mampu selesaikan sebelum hari raya ni.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...