10 Malam Terakhir

Teks: Hifzaila Hafni
Imej: Google

Backdated post 15 Jun 2017

Akhirnya tiba jua kita ke fasa 10 malam terakhir Ramadan tahun ini. Alhamdulillah diberi peluang untuk merebut lebih banyak pahala dan bertemu Lailatul Qadar.

Tadi suami ada berkongsi isi ceramah Ramadan di tempat kerjanya. Kata ustaz, malam ini (malam 21 Ramadan 1438H), berkemungkinan juga malam Al-Qadr asbab malam Jumaat dan malam ganjil.

Tapi, rahsia itu tetap Allah jua yang tahu, di luar akal kita. Yang penting, manfaatkan malam-malam terakhir ini sebaik mungkin.

Satu lagi info menarik yang seorang rakan FB kongsikan, katanya, malam yang kita paling sedap tidur itulah malam istimewa itu. Aduh macam bertalu-talu kena penampar di muka!

Satu lagi yang saya pernah terbaca, kesan malam Al Qadr itu bukan hanya pada suasana pagi yang redup, nyaman dan tenang sahaja tetapi ianya lebih kepada pembentukan diri seseorang itu. Adakah ia menjadi lebih baik atau sebaliknya. Jika kita melihat seseorang itu berubah kepada dirinya yang baharu, dengan amal baik yang makin bertambah, berkemungkinan dia telah mendapat berkat malam Al Qadr. Beruntungnya jika menjadi salah seorang daripada yang dikurniakan nikmat begini.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...