Memulakan Bisnes Sendiri

Teks: Hifzaila Hafni

Buku Memulakan Bisnes Sendiri Edisi Kemas Kini 2016, yang ditulis oleh Puan Ainon Mohd, merupakan buku pertama yang saya jual selepas menjadi ejen sah PTS.

hifzaila.blogspot.my
Sumber: Koleksi peribadi Hifzaila


Tahun lepas, buku ini baru sahaja diterbitkan semula selepas hampir 10 tahun.

Sambutannya? Amat menggalakkan.

Saya boleh katakan bahawa buku MBS merupakan antara tajuk yang terlaris di Hif Bookstore sepanjang bulan-bulan terawal di tahun 2016.

Dan sehingga kini, ada lagi yang masih mencari. Namun perlu tunggu Edisi Kemas Kini terbaru yang dijangka keluar awal Mei 2017 ini.






Berdasarkan komen pembeli pertama saya yang membeli 3 buah buku MBS ini untuk digunakan dalam bengkel anjurannya, dia merupakan antara pengikut Puan Ainon dan pernah membaca MBS versi ebook sekitar tahun 2007 ke 2009 (saya kurang pasti).

Bila dia nampak saya up status berkenaan buku MBS versi cetak di Facebook, dia terus pm saya.

Waktu itu, saya sendiri pun belum dapatkan buku MBS tu. Cetakan pertama, saya terlepas juga. Seingat saya, saya sempat beli waktu cetakan kedua mungkin ketiga. Tapi yang pasti, jualannya sangat memberangsangkan dan diulang cetak beberapa kali. Permintaan memang sangat tinggi.

Tahun ini, akhirnya terbit juga buku MBS Edisi Kemas Kini 2017.

Dengan persembahan yang lebih segar dan menarik, berbeza jauh berbanding buku MBS Edisi 2016.

Edisi terkini ini mempersembahkan kandungan secara infografik dan berwarna-warni. Ia juga didatangkan dengan saiz yang lebih besar. Di kaver buku, ada gambar Puan Ainon juga!

Isi kandungannya masih kekal, namun disertakan sedikit penambahbaikan.

Apa bezanya buku MBS ini dengan buku bisnes yang lain? 

Secara peribadi, saya berpendapat buku MBS lebih realistik kandungan dan pendekatannya bagi mereka yang berminat menceburi bidang bisnes. Ia bukan buku teori semata, tapi lebih kepada perkongsian pengalaman dan pemerhatian penulis sepanjang beliau berkecimpung dalam bisnes.

Siapakah yang perlukan naskhah ini?

Mereka yang merancang untuk menceburi bisnes atau yang sudah pun berada dalam bidang ini atau yang masih samar-samar tentang bisnes yang dijalankan - semuanya boleh baca buku ini sebagai panduan.

Bahasa yang mudah dan santai sahaja digunakan. Pembaca mudah faham mesej yang ingin disampaikan dan seakan-akan bercerita. Jadi, amat kurang kebarangkalian untuk merasa bosan bila membaca buku ini.

Apatah lagi dengan edisi terkini yang telah di'upgrade' ini.

Pastikan anda salah seorang yang memiliki naskhah Bestseller PTS tahun 2006 ini!

Untuk lihat isi kandungan buku ini dengan lebih detail, boleh klik di SINI .

Kalau berminat untuk milikinya, boleh juga klik SINI untuk buat tempahan ya.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...