5 Sebab Anda Perlu ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur

Teks: Hifzaila Hafni

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2017 (PBAKL 2017) bakal diadakan di PutraWorld Trade Centre (PWTC) bermula 28 April hingga 7 Mei 2017.


Kalau anda belum pernah menjejakkan kaki ke PBAKL selama ini, mulakannya tahun ini dan ini 5 sebab anda tak patut lepaskan peluang ini.

1. Berlangsung sekali sahaja setahun
PBAKL berlangsung setiap tahun sekitar bulan April dan Mei. Biasanya beberapa bulan sebelumnya sudah diuar-uarkan tarikh sebagai persediaan kepada penerbit dan penulis khususnya. Bagi peminat buku dan bakal pengunjung, boleh bersedia dengan pelaburan (belanja) yang bakal dibuat di sana nanti. Maklumlah sekali sahaja setahun!


2. Buku dijual lebih murah
Buku-buku di PBAKL selalunya akan diberi diskaun hebat dan dijual pada harga yang jauh lebih murah. Buku untuk dihabiskan stok, buku lelong, buku edisi lama lazimnya dijual pada harga yang lebih rendah. Jadi inilah masanya untuk pengunjung memborong sakan.

3. Pelancaran buku baru
Ada penulis atau penerbit akan melancarkan buku-buku terbaru semasa PBAKL. Jika berpeluang ke sana, pastikan anda kunjungi reruai mereka untuk dapatkan buku terbaru dan menjadi antara pembaca terawal buku tersebut. Untung-untung boleh bertemu penulis dan dapatkan buku yang ditandatangan.

4. Beli buku yang 'rare' atau majalah keluaran lepas
Kadangkala ada reruai yang menjual buku-buku yang sukar didapati di pasaran. Atau buku-buku yang sudah tidak diulang cetak, kalau anda bernasib baik. Majalah keluaran lepas juga boleh didapati, jika masih ada stok lebihan. Saya paling suka ke dewan pameran Karangkraf untuk memborong majalah lama pada harga murah.

5. Banyak pilihan buku pada satu tempat
Inilah masa dan tempat yang mana anda hanya perlu berada pada satu tempat sahaja untuk mencari atau membeli buku dengan pelbagai jenis dan genre. Buku akademik, ilmiah, komik, novel, keagamaan, bisnes, pendidikan semuanya ada. Kiranya bahan bacaan seisi keluarga ada di sini.

Walaubagaimanapun, ada juga orang yang tak berpeluang mengunjungi PBAKL ini atas halangan tertentu. Jangan risau, anda masih boleh turut sama memeriahkannya melalui CYBER BOOK FAIR.



Cyber Book Fair
Hari akhir 25 April 2017.
Jangan ketinggalan!

Klik SINI untuk lihat senarai buku dengan diskaun 15%, 20% dan 60%.

Semua buku, selagi ada stok, boleh didapati dengan Whatsapp ke 019 460 3094.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...