Ulasan Kelas Blog Latih Tubi 44 Entri 20 Hari

Teks: Hifzaila Hafni
Imej: Akademi Bekerja Di Rumah

Bismillah.

Alhamdulillah akhirnya berjaya selesai latih tubi menulis 44 entri dalam 20 hari (sebenarnya terlebih 2 hari). Ini sebenarnya ulang kaji menulis bagi pelajar lama ABDR yang mahu aktif semula berblog.

Dalam kelas blog penulisan yang dibimbing oleh Puan Masayu Ahmad ini, setiap pelajar berdaftar diwajibkan menjawab 8 soalan analisa dahulu. Jawapan-jawapan inilah yang akan menentukan arah tuju, fokus serta tema blog.

Pelajar lama yang mahu blog tampil lebih segar dengan konten berkualiti, menaikkan trafik dan mahu buat penjenamaan semula boleh request untuk sertai kelas bersama dengan pelajar baru. Masing-masing dapat belajar dan berkenalan antara satu sama lain.

Berada dalam kelas blog penulisan ini, untungnya dapat mengenali mereka yang datang daripada pelbagai latar belakang kerjaya dan pengalaman. Segala ilmu dan pengalaman dikongsi melalui penulisan yang memberi manfaat. Dalam kumpulan kelas bulan Mac ini, ada pakar ayat iklan, produk kecantikan, kraf dan jahitan dan produk kesihatan. Sama-sama dapat ilmu baru.

Membina blog mudah sahaja. Mahu konsisten menulis blog itu yang selalu menjadi masalah.

Itulah antara matlamat kelas blog ini. Melatih diri menulis secara konsisten, kenal pasti nic blog dan bangunkan tribe pembaca, tip menulis pantas bagi mereka yang sibuk dan strategi berbisnes dengan blog.

Kelas blog di bawah Akademi Bekerja Di Rumah ini adalah kelas asas (beginner). Mula dari zero. Belajar dari mula dan ikut langkah demi langkah hingga lengkap.



Bagi mereka yang serius mahu mengembangkan bisnes melalui storytelling, berhajat menulis ebook atau buku, boleh gunakan blog sebagai platform selain Facebook.

Syukur saya berpeluang sertai kelas sekali lagi. Belajar dengan berguru memang berbeza berbanding belajar sendiri. Bergerak secara berjemaah juga nyata berbeza berbanding bergerak sendiri.

Mahu mendaftar kelas, boleh klik di SINI.