Entri 7: Buku Edisi Bahasa Melayu

Teks: Hifzaila Hafni
Imej: Bookcafe

Petang tadi, masa nak submit order seorang pelanggan beli buku, sambil-sambil jenguk juga katalog buku.

Penjual buku pun sekali sekala nak juga jamu mata sendiri, kan. Tadi saya saja tengok buku-buku Bahasa Inggeris yang telah diterjemah ke Bahasa Melayu. Ada banyak buku bestseller luar seperti buku Brian Tracy, Stephen R. Covey dan Robert Kiyosaki dalam Edisi Bahasa Melayu.

Seronok pula kalau dapat baca buku yang bagus-bagus ni dalam bahasa sendiri. Tambah lagi kalau buku kewangan macam Robert Kiyosaki tu, berkali-kali dok ulang halaman sama sebab lambat faham kalau baca versi asal. Sudahnya tak terbaca. Rugi saja.

Rasanya nak beli sebuah lah buku Edisi Bahasa Melayu ni. Buku Law of Attraction (Hukum Tarikan). Sorang-sorang pelanggan beli, kita pun teringin. Kuat betul kuasa 'tarikan'nya!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...