Entri 41: Masak Guna Kalendar

Teks & Foto: Hifzaila Hafni

Bila terpandang kalendar resipi ni, mesti teringat betapa terujanya saya cuba beberapa resipi dari kalendar ni. Maklumlah, lain dari yang lain kan. Kalau selalu tengok resipi di internet, majalah atau buku. Ini kalendar!

Saya memang terpikat habis masa seorang bekas editor majalah masakan berkongsi tentang kalendar resipi ni. Waktu itu, harga pengenalan RM30 termasuk pos. Saya pesan terus sebab berkenan sangat.

Dan hasilnya, ya -- resipinya tak mengecewakan. Mudah dan ringkas sahaja. Antara yang saya pernah cuba:

- daging masak merah mamak
- udang masak tempoyak

Memang sedap!

Jadinya di Facebook awal tahun ini, saya berkongsi memori testimonial kalendar resipi ni. Ada pula kawan yang berminat nak dapatkan.

Namun malang sekali, kalendar ini sudah tiada (tidak diulang cetak). Kiranya untunglah sesiapa yang beli dulu.

Begitulah namanya rezeki. Insya Allah bila berkelapangan, saya akan kongsikan resipi-resipi daripada kalendar ini ya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...