Entri 10: Majalah Masakan

Teks & Foto: Hifzaila Hafni

Selain buku masakan, saya selalu juga rujuk majalah masakan untuk dapatkan ilham memasak. Antara majalah yang selalu suami beli, majalah Saji dan Rasa.

Selain mahu dapatkan idea menu, satu sebab lain yang membuatkan saya suka majalah masakan adalah susun atur gambar, food styling dan plating gambar makanan yang kita tengok pun dah terbayang kesedapannya.

Cantik gambar-gambarnya.

Dapat tengok gambar-gambar makanan ni, terapi juga buat saya.

Kalau dulu, resipi dalam majalah saya tak suka ikut. Sentiasa ada perasaan, resipi majalah ni tak boleh dipercayai. Entah jadi ke tidak. Haha sekarang ni lah baru ada kepercayaan untuk cuba. Hehe

Suami yang selalu beli majalah ni. Dia tengok tajuk menarik, terus beli. Terbaru, majalah Saji. Ceria sangat warna kaver tu kuning terang.



Banyak resipi menarik juga. Nanti boleh cuba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...