Penulisan Artikel, Pilih Topik yang Diminati

Teks & Foto: Hifzaila Hafni

Dalam penulisan, saya gemar menulis artikel berfakta atau non-fiksyen. Disebabkan saya lemah sikit bab imaginasi maka saya kurang menulis novel atau cerpen, cuma suka membaca sahaja.

Topik yang saya suka tulis lazimnya berkaitan dengan keluarga dan anak-anak, yang paling saya suka ialah topik pemakanan anak.

Blog saya khusus tentang panduan pemakanan anak boleh dibaca di SINI .

Bab pemakanan sangat dekat di hati saya. Sebenarnya dulu ada juga cita-cita nak menjadi ahli dietetik tapi arwah ayah saya tak izinkan. Tapi minat dalam bidang tersebut tak pernah hilang bahkan sejak ada anak, saya bertambah suka.

Berdasarkan pengalaman dan pembacaan saya tentang pemakanan anak, saya suka sekali kalau dapat berkongsi dengan ibu-ibu lain dan bertukar-tukar pendapat serta menu sihat untuk anak dan keluarga.

Memang tak mudah nak menerapkan amalan pemakanan yang sihat pada mulanya, tetapi dengan sedikit usaha dan kerjasama daripada suami, perlahan-lahan kami cuba jayakan amalan ini untuk kesihatan anak-anak.

Dan saya juga dalam proses belajar menyediakan sebanyak mungkin menu homemade untuk anak bagi menjamin kebersihan dan keselamatan serta kandungan nutrisi yang seimbang.

Disebabkan minat inilah, menjadikan saya seronok menulis dan terus berkongsi.

Salah satu artikel saya yang diterbitkan di web Mamanet.com, berkenaan pemakanan sayur pada anak, boleh baca pautannya di SINI .

Mereka yang berminat dengan penulisan artikel, boleh saja cuba hantarkan artikel ke mana-mana web atau majalah yang berkaitan. Jika sesuai, artikel akan diterbitkan. Ini juga boleh menjadi titik semangat untuk kita terus menulis dan menyebarkan ilmu serta pengetahuan yang berguna.

Saya juga berharap dengan hasil tulisan saya yang tidak seberapa ini mampu memberi manfaat kepada ibu-ibu lain. Semoga saya dapat menulis dengan lebih baik dan konsisten di masa hadapan.

Hifzaila
Pakar pemakanan keluarga sendiri sahaja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...