Menjadi Editor/Penterjemah yang Bekerja Di Rumah

Teks: Hifzaila Hafni

Selain menjadi editor bebas, saya juga ada menerima kerja-kerja penterjemahan.

Tapi, setakat ini kerja terjemahan yang saya lakukan terhad kepada subjek Sains dan Biologi sahaja. Disebabkan sedikit pengalaman menterjemah teks subjek-subjek tersebut semasa bekerja sebagai editor tetap suatu masa dulu, saya teruskan dengan menjadi penterjemah sambilan.

Namun, saya masih bercita-cita untuk menjadi penterjemah bertauliah pada masa akan datang.

Lazimnya, kerja sebagai editor dan penterjemah boleh seiring. Bahkan sangat berkait rapat antara satu sama lain.

Jika selama ini saya menterjemah berdasarkan ilmu hands on sahaja, kini saya ingin lebih serius mendalami ilmu penterjemahan melalui kelas atau kursus penterjemahan.

Terdapat beberapa institusi atau individu yang menawarkan kelas atau kursus penterjemahan, yang mana amat berguna bagi mereka yang berminat atau ingin melakukan kerja sambilan.

Saya akan kongsikan pada entri yang akan datang, ya.

Hifzaila
Editor di rumah

==========================

Promosi 3 ebook pada RM50 sahaja, masih berjalan sepanjang Oktober 2016.

Boleh buat pilihan ebook mula bisnes, ebook persediaan bekerja di rumah atau ebook motivasi ibu.

Untuk buat pesanan, sila klik DI SINI .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...