Kisah Inspirasi SOHO Mum untuk Mereka Yang Ingin Resign


Bukan suatu keputusan yang mudah bagi ibu yang biasa bekerja untuk berhenti dan berada di rumah. Namun, dalam sesetengah keadaan memerlukan ibu terpaksa berbuat demikian.

Perjalanan seterusnya pasti penuh cabaran namun kita tak keseorangan. Yang merangka mahu berhenti, atau sudah pun berhenti, boleh ambil inspirasi daripada kisah mereka yang terlebih dahulu mengambil langkah untuk 'resign'. 

Semoga apa jua perjuangan dan tujuan seseorang ibu selepas berhenti kerja, saya doakan semuanya berjaya.

Ikuti ulasan ebook Yeay! Mama Sudah Resign berikut.



Dipetik dari blog Puan Eko Salina.


"Apabila kita sudah bersedia dan berlapang dada, maksudnya kita tidak ada lagi keluh kesah dalam kehidupan. Keluh kesah akan dugaan dan cabaran. Kerana manusia itu sendiri adalah khalifah, selagi mana masih dapat membuka mata, maka tujuan dan matlamat kehidupan adalah memberi sebaik-baik manfaat"
 - Masayu Ahmad -

Setelah sebulan diperam di dalam inbox email akhirnya berjaya juga khatamkan ebook Yeay! Mama Sudah Resign.


Alhamdulillah, saya bersyukur kerana diberi peluang untuk membaca ebook ini .  Ebook ini sangat sesuai dibaca oleh wanita yang bekerja dan boleh dijadikan panduan buat mereka yang bercita-cita untuk menjadi WAHM.


Melalui ebook ini, kita dibawa bersama dalam perkongsian impian wanita yang bekerjaya untuk menjadi suri rumah. Namun begitu, menjana wang dari rumah adalah pilihan utama mereka.  Perkongsian yang diberikan sedikit sebanyak dapat memberi gambaran sebenar bukannya sesuatu yang mudah untuk menjadi suri rumah sepenuh masa dimana memerlukan kekuatan dari segi mental dan fizikal.  Namun dengan persediaan yang rapi dan dengan izin Allah, mereka dapat menjadi WAHM yang berjaya.



'Allah melapangkan rezeki bagi sesiapa yang dikehendaki-Nya (Allah) antara hamba-hamba-Nya (Allah), dan Dia (Allah) yang menyempitkan baginya. Sesungguhnya Allah terhadap segala sesuatu adalah al-'Alim (Maha Mengetahui)'. - Surah Al-'Ankabut: Ayat 62


Saya begitu teruja dengan perkongsian cerita dari 10 orang usahawan SOHO (Bisnes dari Rumah).  Mereka adalah dari pelbagai latarbelakang akademik yang berbeza, namun punyai matlamat yang sama iaitu menjadi suri rumah dan menjana pendapatan dari rumah. Pelbagai cabaran dan dugaan yang mereka tempuhi sebelum menjadi usahawan yang berjaya. Berkat kesabaran dan sokongan daripada keluarga membuatkan mereka terus berada di dalam bidang perniagaan. Ini secara tidak langsung dapat memberi kita inspirasi dan motivasi kepada suri yang bekerjaya yang masih mencari-cari jalan untuk menjadi WAHM.



'Jika kita mula berniaga dalam keadaan kita mahu menggantikan pendapatan kita dalam keadaan terdesak, impaknya kita akan mudah berputus asa sekiranya pendapatan dari perniagaan itu tidak setimpal dengan pendapatan sewaktu bekerja. Kita perlu ingat, dalam perniagaan ada masa kita untung besar, dan adakalanya kita untung sedikit. Bersedia dan merancang'. - Nora Afzam


Selain itu, bahagian dua ebook ini yang mempunyai Q&A dapat memberi kefahaman yang lebih jelas ke mana hala tuju kita sekiranya kita memilih untuk menjadi WAHM. Secara keseluruhannya tidak rugi kita memiliki ebook ini.  Tahniah kepada penulis ebook ini Puan Masayu Ahmad kerana telah menghasilkan ebook 'Yeay! Mama Sudah Resign'.  Ebook yang mudah untuk difahami serta santai tetapi padat dengan perkongsian yang menarik.


Kepada wanita bekerja di luar sana yang mempunyai keinginan untuk bergelar bos kepada diri sendiri suatu hari nanti jangan lepaskan peluang untuk memiliki ebook ABDR terlaris ini.

Berhasrat untuk memiliki ebook ini, boleh isi borang pesanan di SINI .

Hifzaila Hafni
Pengurus Online ABDR


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...