Selamat Hari Lahir, Saya!

Teks: Hifzaila Hafni
Imej: Facebook

Alhamdulillah, hari ini Allah beri lagi peluang melihat kedatangan 14 Ogos, tarikh lahirnya saya ke dunia ini.



Walaupun saya tak sempat bertanya lanjut pada arwah mak bagaimana peri sakitnya mak pada saat saya dilahirkan, namun saya pasti pengorbanan mak untuk lahirkan saya tak terbanding dengan apa juga yang ada di muka bumi ini.

Saya sudah pun berada dalam kelab 30-an, dan tidak lama pun akan masuk ke kelab 40-an pula. Bila dengan anak-anak kecil sedang membesar, tak sedar pun masa berlalu dengan cepat setahun ke setahun.

Kalau dulu, setiap kali hari lahir saya suka dan harap ucapan-ucapan hari lahir dari mereka yang mengenali dan saya sayangi, meraikan hari ini, tapi kini, saya lebih senang mengenang kenangan sahaja.

Kalau ada pun ucapan ringkas, saya gembira juga 😊

Itu pun tahun ni, saya hampir terlupa! Maklumlah ada deadline sedang dikejar.

Apapun, saya bersyukur Allah masih panjangkan umur saya. Semoga diberi keberkatan umur, dimurah dan diluaskan rezeki, diberi kesihatan yang baik, dikurniakan suami yang terbaik, diberi anak-anak penyambung keturunan (semoga menjadi anak soleh), dimudahkan urusan sehari-hari, diberi peluang untuk tambah amal ibadat.

Insha Allah. Ameen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...