Rezeki Anak

Teks: Hifzaila Hafni

Alhamdulillah, semalam terima satu lagi kerja menterjemah. Biarpun sikit-sikit, saya tetap teruja dan gembira.

Kenapa?

Allah masih bagi ruang dan peluang untuk saya jana pendapatan daripada bidang ini. Dan bersyukur Allah gerakkan hati editor yang terlibat untuk menggunakan khidmat saya.

Sumber: englishlanguageguide.com

Awal tahun ini, saya memang sudah berniat untuk lebih fokus kepada bidang freelance berbanding bisnes. Bisnes yang sedia ada, saya teruskan cuma saya mahu fokus utama kepada bidang penulisan, editing dan terjemahan. Mungkin ini lebih dekat dengan jiwa saya. Biarpun adakalanya mengambil masa yang agak lama, dan sangat mencabar dengan dikelilingi anak-anak kecil, tetapi saya teruskan juga.

Mungkin benarlah apa yang kita fikirkan, itulah yang terjadi.

Mungkin juga benar, inilah rezeki anak.

Alhamdulillah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...