Anak Kenyang, Ibu Tenang

Teks & Foto: Hifzaila Hafni

Pentingnya memastikan anak kenyang dan cukup tidur atau rehat.

Kenapa?

Mudah ibu nak buat kerja dan anak boleh berdikari bermain sendiri.

Berdasarkan pengalaman saya yang tak seberapa ini, anak-anak mudah diurus dan kurang meragam jika cukup kedua-duanya, makan dan rehat. Jadi seawal pagi sebolehnya saya sudah siapkan sarapan dan makan tengah hari. Kemudian saya boleh fokus kerja rumah yang lain dan juga kerja freelance dengan kurang gangguan. Cuma kalau nak tidur, terpaksalah baring sama-sama kalau tak memang anak tak tidur. Tapi kena hati-hati jangan saya pula yang terlajak. Hehe.

Melainkan anak kurang sihat, dah pastilah nak berkepit sahaja. Aktiviti pun agak terhad, namun saya percaya dengan keberadaan ibu dengan anak boleh cepatkan penyembuhan juga. Insha Allah.

Begitulah untungnya bekerja seawal pagi, semasa tenaga masih banyak.

Semoga semua ibu dipermudahkan urusan hari ini.

Hifzaila
Hari-hari bersilat dengan anak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...