5 Alasan yang Boleh Membantutkan Bisnes Online Anda

Teks: Hifzaila Hafni
Imej: Carian Google

"Saya tak reti la tulis blog ni, takde idea. Nak tulis apa hari-hari?"

"Macamana nak buat iklan kat Fesbuk ni, tak tau macamana nak sharing"

"Awat tak dak orang like pun post aku ni? Hang tolong la like sat"

"Blog memang aku dah ada tapi dah berhabuk bersawang dah. Malas la nak update"

"Apsal post dia ni kat Fesbuk ni ramai orang like, post aku sorang pun tak like ni?"





Biasa dengar ke tidak?

Kalau biasa dengar, atau mengalaminya, saya cuma nak kongsi SATU nasihat sahaja.

BELAJAR.

Pergi masuk kelas tak kisah la online ke offline, atau belajar dengan orang yang pandai.

Melainkan anda rajin cari maklumat di internet dan belajar bertungkus-lumus seorang diri. Tapi, kaedah ini perlu banyak masa dan perlu diingat, barang PERCUMA takkan sama dengan BERBAYAR.

Bukanlah saya nak kata yang berbayar tu confirm anda pandai, tapi pendekatan dan ilmu yang disampaikan lebih mudah difahami dan lebih telus. Trainer tu pun belajar juga untuk mengajar anda. Dan kita MAHU ilmunya, kena lah melabur sikit.

Bukan apa, bila kita kena keluarkan duit untuk sesuatu, kita selalunya akan lebih MENGHARGAI.

Tapi, kalau anda boleh buat kesemua itu, dengan harapan hasilnya sama macam orang yang dah berjaya buat; anda boleh teruskan hingga beberapa tahun. Terpulanglah.

Jika tidak, mulakanlah selidik kelas-kelas yang menawarkan teknik pemasaran online, belajar memasarkan produk melalui media sosial (dengan cara yang betul) dan luaskan sasaran pelanggan anda.

Sudah ketinggalan kalau nak guna cara tradisional. Melainkan digabungkan dengan teknologi dan media sosial yang ada.

Sehari anda ketinggalan, 100 orang dah mendahului anda.

2015, tahun yang mana Facebook dan Instagram akan mengetatkan syarat pengiklanan produk. Jadi bersiap siagalah ya.

Jadi...

- masih nak biar blog bersawang?
- masih tak mahu belajar cara nak idea menulis datang?
- masih tak mahu mula ada blog untuk iklan produk?

Selamat tinggal lah jawabnya.

Tapi, kalau nak dan SERIUS MAHU BERUBAH , saya boleh tunjukkan cara. Yang pasti, ianya datang bersama KOS yang berbaloi.

Hubungi saya untuk menempah blog bisnes anda; atau untuk daftar kelas asas blog (online / offline):

Hifzaila Hafni
PM/Whatsapp: 019-460 3094
Emel: hifzaila.hafni@gmail.com



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...