Selamat Datang Ogos!

Teks: Hifzaila Hafni

Alhamdulillah. Berkesempatan jumpa Ogos tahun ini. Dengan tibanya Ogos, bermakna hanya tinggal 5 bulan sahaja lagi untuk habiskan tahun 2014.

Apa yang telah kita capai sepanjang tahun ini? Adakah menepati matlamat atau semakin jauh? Atau kita sudah berhenti di tengah jalan dan berputus asa?

Apa saja keputusan, baik atau sebaliknya, kita yang tentukan.

Saya mula menyertai Akademi Bekerja Di Rumah awal tahun ini, dalam bulan Februari. Bermakna sudah hampir 7 bulan saya bersama-sama dengan jemaah ini dan sememangnya banyak ilmu yang saya pelajari. Saya pada mulanya hanya ingin fokus kepada penulisan sahaja dengan menyertai kelas asas blog dan penulisan tapi ternyata apa yang saya perolehi melebihi apa yang saya jangkakan.

Alhamdulillah ditemukan dengan barisan guru online yang banyak membantu dan berkongsi ilmu dan pengalaman mereka dalam merealisasi impian menjadi 'working at home mom' atau membantu mempersiap suri bekerjaya lain untuk memegang gelaran itu suatu hari nanti.

Kelas asas blog dan penulisan yang saya ikuti di bawah seliaan Puan Zaila Mohamad. Setelah selesai semua tugasan, saya boleh terus menulis tentang topik yang saya pilih dan pada masa yang sama saya belajar berbisnes dengan cikgu saya ini.

Bermula dengan RM200 sebagai yuran pendaftaran kelas blog, saya secara automatik telah menjadi Rakan Niaga ABDR dan boleh mempromosikan produk-produk yang ditawarkan dan mula mengumpul komisen.
Di ABDR, kami menawarkan produk digital seperti ebook, kelas-kelas online dan terkini produk makanan sunnah dan islami. Selain belajar menulis blog penulisan atau bisnes dengan strategi yang betul, anda boleh menjana pendapatan sampingan.

Masuk bulan ke-7 saya bersama jemaah ini, saya sudah mula belajar cara untuk mula jana pendapatan sampingan. Selain mengutip pengalaman bisnes, saya jadikan sebagai persediaan untuk saya bergelar wahm kelak. Insha Allah.

Kalau saya boleh, sesiapa saja pun boleh asalkan ada kesungguhan dan tidak mudah mengalah. Biarpun saya bermula kecil dan bergerak perlahan, saya tetap pastikan saya teruskan dengan apa yang telah saya mulakan. Pengalaman dan jaringan bisnes serta sokongan rakan-rakan niaga banyak membantu saya menetapkan matlamat dan meneruskan cita-cita saya untuk bekerja di rumah sepenuh masa nanti.

Apa jua cita-cita anda, apa saja impian bisnes anda, cari dan sertai kumpulan sokongan yang betul dan selari dengan cita-cita anda. Dari situ anda akan peroleh kekuatan berdasarkan pengalaman dan perkongsian oleh mereka yang telah lebih dulu melaluinya. Sememangnya kita tak boleh berdiri sendiri. Kita perlukan sokongan dan bantuan. Perlu juga pengorbanan dan pelaburan. Tiada kejayaan datang bergolek depan mata.
 
Siapa yang berusaha, dialah yang layak mendapatnya, dengan izin Allah jua.

Wallahua'lam.

=================================

Sertai jemaah Akademi Bekerja Di Rumah dengan mendaftar salah satu kelas berikut:
■ Kelas asas blog penulisan
■ Kelas asas blog penulisan dan bisnes
■ Kelas asas blog bisnes dropship produk sunnah dan islami
■ Kelas asas blog bisnes telekung
■ Kelas asas blog projek hari raya dan selepas raya

Anda akan dibimbing langkah demi langkah oleh guru online yang berpengalaman. Juga akan diberi ebook panduan untuk setiap peserta sebagai bonus. Dan peluang menjadi Rakan Niaga ABDR.

Pendaftaran mana-mana kelas boleh melalui saya:
Hifzaila Hafni
Pengurus Online ABDR
hifzaila.hafni@gmail.com
Whatsapp 0194603094

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...