Review Makan: Tam Nasi Ayam, Shah Alam

Kalau sesiapa nak duduk makan di suatu tempat yang ada macam-macam pilihan (tetapi bukan kedai mamak), saya cadangkan di Tam Nasi Ayam, Shah Alam.

Lokasi kedai ni sebelah Aeon Big Seksyen 23, Shah Alam. Juga bersebelahan dengan Lebuh raya Kemuning-Shah Alam (LKSA). Juga dekat dengan Uptown Shah Alam (Seksyen 24).

Asal kedai makan ni adalah Tat Nasi Ayam (perhatikan perubahan nama di situ). Sekarang ni, Tat dah pindah ke Seksyen 19, Shah Alam dan tempat lama Tat ini dah jadi Tam pula.

Tak tahulah apa yang berlaku, kenapa Tat jadi Tam, yang pasti seronok makan kat Tam ni.

Selain menu utama nasi ayam, ada gerai-gerai kecil di sekeliling kedai.

Pisang goreng cheese.
Waffle. 
Takoyaki. 
Durian crepe.
Roti naan.
Sate ayam, daging, kambing.
Sate ikan.
Sotong bakar.
Cendawan goreng.
Otak-otak. 
Sata.

Meriah sangat. Dan servis cepat sebab waiter guna tab untuk ambil order.

Yang kami makan, nasi ayam (pastinya).


Nasi ayam biasa untuk saya, nasi ayam bakar untuk Ferus. Nasi ayam ok sedap. Baik yang biasa (kiri), baik yang bakar (kanan). Yang ayam bakar dibagi sekali satu kuah seakan air asam yang dalam piring kecil tu. 


Cendawan goreng. RM5 sepinggan. Sedap lah juga. Separuh pinggan saya makan non-stop. Tanya Ferus nak ke tidak tapi mulut saya tak berhenti pula mengunyah. Hehe. Cendawan ni didatangkan dengan dua jenis sos. Sos cili dengan mayonis (kot).


Otak-otak. Tak ingat harga. Otak-otak pun sedap. Panas-panas lagi masa akak tu letak atas meja. Ada 10 keping otak-otak, tinggal 3 aje. Kira sendiri la berapa keping kami makan.



Pisang goreng cheese. RM6 sekotak. Boleh tahan. Tengok cheese kat atas tu. Pisang goreng rangup ditabur gula (macam gula perang) dan parutan cheese melimpah. Rasa manis-manis masin.

Kebanyakan menu sedap-sedap. Pilihan pun banyak. Lain kali datang, nak cuba yang lain pula la. Bagi yang duduk di sekitar Shah Alam atau luar pun boleh juga, meh la cuba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...