Berkampung di Hospital

Semalam anak saya masuk wad. Teruk batuknya dan demam. Maka berkampung lah saya dengan suami di Hospital KPJ Klang hujung minggu lepas :-(

Anak-anak kalau dah sakit, selalunya tak berselera makan tapi anak saya memang nak makan, cuma tak boleh nak makan saja sebab tekaknya sakit. Dia cakap 'nak' bila tengok nasi tapi bila dah masuk mulut, terbatuk2 sebab sakit.

Hampir 2 malam di hospital, alhamdulillah anak saya boleh makan dan berselera nampak makanan. Sarapan semalam, bijirin dengan susu, habis dimakan dan minta tambah lagi. Makan tengah hari, nasi putih stim dengan ikan tenggiri masak kicap dan kacang pis yang saya tak pasti masakannya apa. Macam kacang pis campur susu/krim begitu. Anak saya taknak kacang pis tu. Saya pun tak lalu nak makan...

Suami saya ada belikan chicken chop juga masa tengah hari tu. Jadi, anak saya makan sikit ayam dan kentang lenyek. Makan malam yang disediakan hospital, nasi putih stim, filet ikan goreng rangup dan butiran jagung dengan kacang merah.

Dapat juga idea baru menu anak bila duduk kat hospital ni. Cuma ada yang dia nak, ada yang dia tak nak. Tapi sekurang-kurangnya saya boleh cuba menu yang dia suka semasa di sini :-)

Sarapan hari ni, saya pilih roti dengan mentega dan jem serta telur rebus. Harap-harap nak lah anak saya makan.

Semoga anak saya cepat sembuh dan dapat discaj secepat mungkin. Walaupun selesa di wad dengan semua tersedia, tapi di rumah juga tempat yang paling selesa.


posted from Bloggeroid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...